Sunday, October 12, 2014

Shaklee Effect : Sharing is caring...

Kenapa saya suka Shaklee??? Kenapa saya beria-ia sangat menjual Shaklee???

Well... Jawapannya senang sahaja... sebab saya dan keluarga dah merasai perbezaannya ..

Pengalaman saya;

Pengalaman pertama saya adalah kerana saya mengalami masalah dalam menyusukan anak kedua... Badan rasa letih, tak bermaya semasa pantang dan merasakan anak lelaki menyusu dengan kerap menyebabkan saya lebih cepat merasa penat... Jadi semasa hujung-hujung pantang saya nekad untuk mencari makanan kesihatan atau milk booster untuk menambah kuantiti susu badan supaya saya boleh buat stok susu dengan banyak, kerana saya nekad nak menyusukan anak kedua ni dengan susu badan. Saya terkilan kerana anak pertama hanya 4 bulan pertama sahaja dapt menyusukan badan sepenuhnya...bulan-bulan seterusnya saya dah campur...

Efek Shaklee bukan dengan cara yang segera... Itu yang perlu ditekankan...setiap orang, berbeza efeknya terpulang pada tahap kesihatan seseorang... Kalau dah memang sedia ada sakit dan banyak toksin di dalam badan... Memang efeknya lambat sikit...setiap orang unik kan...

Jadi selepas mencuba untuk beberapa bulan...say memang dapati susu agak banyak dan tahap kesihatan improving... Anak yang menyusu badan ni biasa la ye...kerapa bangun menyusu malam-malam... Bagi kes saya, anak saya kerap bangun 3 , 4 kali setiap malam!!! Memang sepatutnya penat... Tapi, alhamdulillah shaklee membantu saya meningkatkan tahap kesihatan...saya dapat buat sedikit stok, tetapi masih tidak mencukupi... Jadi tiap2 waktu tengahari saya  akan balik ke rumah untuk membekalkan susu badan yang telah diperah waktu pagi untuk kegunaan pada waktu petang sebelum saya balik ke rumah... Penat tu tak payah cakapla... Memang terasa penat tetapi alhamdulillah saya dapat bekalkan anak kedua dan menyusukan dia dengan susu badan sehingga berumur satu tahun setengah... Satu pencapaian yang tinggi untuk saya kerana  anak pertama memang tak berpeluang untuk menyusu badan sehingga satu tahun pun...

Setelah anak kedua tidak menyusu badan., saya dapati bahawa kini saya tak mudah terkena penyakit berjangkit yang kerap saya dapat... Selesema dan batuk serta demam...kalau terkena pun memang sekejap sahaja ... Dua tiga hari dah ok...

Haaa... Panjang pulak dah cerita saya ni..... Nanti saya ceritakan pengalaman untuk suami dan anak pulak ye...dan extra lagi pengalaman mengandungkan anak ketiga ni...

Kalau nak tau apa yang saya amakkan sepanjang beberapa tahun ni... Saya mengamalkan:
Vitalea ( multivitamin) - 1 ke 2 biji setiap hari
Sustained Release Vitamin C - 1 ke 2 biji sehari
B complex - 1 ke 2 biji sehari
Ostematrix (Kalsium dan Vit D) - 4 biji sehari
ESP - 3 sudu besar setiap hari

Untuk pengalaman saya yang lain...sila lawati:

1. Pengalaman semasa mengandung
2. Pengalaman dalam penyusuan

Shaklee Independent Distributor
Nor Hana
Shaklee Independent Distributor
Shaklee ID - 862687
Untuk sebarang pertanyaan / pesanan hubungi kami di :
SMS/Whatsapp : 012 -3797372
Emel : sihatbooster@gmail.com
Facebook : Nor Hana / Mohd Faiz Hashim
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...