Saturday, January 5, 2013

KETAHUI KEPENTINGAN KESIHATAN WANITA

Kesihatan amat penting bagi seorang wanita kerana mereka memainkan peranan penting dalam menjaga kesihatan keluarga juga orang disekelilingnya. Kita dapati yang wanita sering sibuk dengan kerja rumah serta kerjaya mereka namun ramai yang tidak mengambil peduli dengan kesihatan mereka. Wanita melalui beberapa peringkat perubahan hormon di dalam kehidupan mereka iaitu dari peringkat baligh kepada kehamilan dan putus haid (menopaus). Setiap peringkat kehidupan yang dilalui memerlukan penjagaan yang istimewa. Diet yang seimbang, senaman dan makanan tambahan yang betul sangat penting untuk mereka kekal sihat dan mencegah daripada penyakit yang berkaitan dengan usia seperti kencing manis, kanser dan penyakit jantung.

Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid (EPA)

Docosahexaenoicacid (DHA) dan Eicosapentaenoicacid (EPA) merupakan asid lemak omega 3 yang dikenalpasti dapat memberikan sokongan nutrisi bagi menyokong tahap kolestrol yang baik sekaligus menjadikan jantung yang sihat.

Gamma Linoleic Acid (GLA)

GLA telah digunakan secara tradisional untuk keselesaan semasa kitaran bulanan atau haid termasuk dapat membantu melegakan kesakitan atau masalah yang dialami ketika haid seperti ketidakselesaan , sakit kepala dan boleh juga membantu menangani gejala-gejala yang biasa berlaku sebelum putus haid.

Calcium,Magnesium, Vitamin D dan mineral zink, copper dan manganese

Memelihara tulang yang sihat merupakan satu lagi masalah wanita yang perlu dititikberatkan. Dianggarkan sejuta rakyat Malaysia (80% terdiri daripada wanita) kurang kesedaran berkenaan bagaimana untuk mengekalkan tulang yang sihat. Mengambil kalsium,magnesium, Vitamin D dan zink mineral, tembaga dan mangan dalam diet harian dapat membantu dalam pembentukan dan penyenggaraan tulang-tulang dan gigi yang sihat.

Nutrien Polifenol

Kesihatan payudara dan servikal juga semakin penting kepada wanita. Diet yang kaya dengan nutrient polifenol seperti resveratrol dan asdi Ellagic yang ditunjukkan di dalam kajian amat berguna terutamanya dalam menyokong kesihatan wanita.

Sumber: Shaklee Today , Sumber daripada Pertubuhan Arthritis Malaysia 2007.

Protein soya

Protein soya merupakan blok pembinaan asas bagi tubuh badan dan asid amino diperlukan bagi memastikan penyelenggaraan dan pembaikian sel , tisu dan otot. Soya juga telah dibuktikan membantu dalam perkembangan simptom menopaus yang berkaitan , mengelakkan penyakit pengurangan estrogen seperti masalah penyakit jantung, strok, osteoporosis dan mengelakkan kanser payudara di kalangan wanita. Manakala wanita hamil memerlukan protein yang lebih daripada wanita normal bagi menampung keperluan badan dan juga perkembangan janin yang meningkat di dalam kandungan.

Sumber:   
Artikel Shaklee 

Cadangan suplemen Shaklee:

Set Women’s Health , Vivix dan ESP


Cadangan suplemen adalah bergantung kepada masalah kesihatan yang dialami seseorang wanita. Setiap suplemen ada fungsi yang tersendiri. Berminat? Hubungi kami ye...Nak dapatkan harga yang BEST!!!! cepatla hubungi kami....ada EXTRA,EXTRA lagi....bagi yang berminat bolehla dapatkan EXTRA,EXTRA tu. EKSKLUSIF untuk yang berminat ye....

Shaklee Independent Distributor 
Nor Hana 
Shaklee Independent Distributor 
Shaklee ID - 862687 
Anda Berminat? utk sebarang pertanyaan / pesanan hubungi kami di : 
SMS/Whatsapp : 012 -3797372 
Emel : sihatbooster@gmail.com 
Facebook : Nor Hana / Mohd Faiz Hashim 
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...